Florida

Palmen

woensdag 8 juni 2016

Dag 19 De terugreis

Met een half uurtje vertraging vlogen we de lucht in. We hadden dezelfde plekken als de heenreis, maar dan 1 rij naar voren.
We kregen al gauw eten, Jeffry en Marloes: kip met aardappeltjes en groente en Finn pasta. Dit keer moesten we om Finn's eten vragen. Misverstandje denk ik. Het toetje was lekker, de rest ging er alleen bij de mannen goed in.

Finn was niet echt van plan om te slapen, dat ging hij bij ons thuis wel doen.
Hij begon te schreeuwen als we een beeldscherm uitdeden, omdat wij wilden dat hij ging slapen. Dus hebben we hem maar laten kijken. 3 uur voor landing viel hij eindelijk in slaap. Jeffry en Marloes sliepen ook af en toe iets. Maar we voelden ons aardig brak.
8.40 uur landden we weer. Helaas moesten we tot 9.50 uur op de koffers wachten. Finn was al weer in slaap gevallen in dw buggy.
In de aankomsthal stonden 'grote opa en oma' al op ons te wachten. Finn was door het dolle heen toen hij wakker werd.
We werden lekker naar huis gebracht en rond 11.30 waren we weer fijn thuis!

maandag 6 juni 2016

Dag 18 Terug naar huis

Vandaag moeten we toch echt weer naar huis. Maar niet voordat we nog een ochtendje zee en zwembad gedaan hadden. De zee was erg wild, er hing ook een rode vlag. Finn kon er niet in blijven staan. Dus we zijn al snel naar het zwembad vertrokken. We hebben alle kunstjes weer gedaan en met de bal gespeeld. Wat een plezier heeft Finn dan. Flink gelachen samen.

Om 11.30 zijn we terug naar ons appartement gegaan om te douchen, de koffers klaar te maken, eten op te eten en de rommel weg te gooien.

Om 13.00 stonden we klaar. Alleen moesten we nu bijna 30 minuten wachten op onze auto. Pfff.....
Gelukkig hadden we nog tijd. We hebben onderweg nog wat subwaybroodjes gehaald voor in het vliegtuig.
Getankt voor $2,67 per gallon, net op tijd want het volgende tankstation was al $3,99.

De auto inleveren stelde niks voor.
We konden met de MIA-mover naar het vliegveld en konden zonder rij inchecken en bagage inleveren.
Bij de vloeistoffen kreeg Marloes nog even extra onderzoek en werd gefouilleerd ivm het knijpfruit van Finn. Maar geen drugs, dus we mochten door.

En nu wachten we bij de gate op ons vliegtuig. Het is nu 16.15 en we vertrekken 17.30 uur. Nog even te gaan dus.

zondag 5 juni 2016

Dag 17 Miami, the heat is on!

Het was bewolkt vandaag. 'The heat is on' zeggen zeHelaas.
We hadden om 10.30 een pirate duck boat tour afgesproken. Lekker touristisch, maar wel een manier om een hoop van Miami te zien en te weten te komen.
de tourguide was een grote donkere man,  oorspronkelijk Duitser ('from the black forest') Wat een entertainer. Al dansend ging hij het voertuig door. Als Mick Jagger, Will Smith of Michael Jackson.
We reden een stuk door Miami beach, langs beroemde clubs, tv-locaties zoals Miami Ink en meer.
Daarna reden we het water in om langs de eilandjes te varen, o.a. Starbeach. We hebben huizen gezien van Gloria Estefan, Puff Daddy,  Serena Williams, Andre Agassi, Jennifer Lopez, Enrique Iglesias, Shaquil o'Neil, Miami Vice, Al Capone en nog wel meer.
Terug op het land reden we via Ocean drive terug naar het eindpunt. Onderweg natuurlijk nog meer weetjes en keiharde muziek aan van bijv. Will Smith, 'Welcome to Miami'.
Het was een leuke tour, we hebben veel gelachen om de grapjes van de gids.
Daarna hebben we nog een rondje over Lincoln road gelopen langs winkeltjes en genoten van de airco bij Mc Donalds. Finn blij! Wat is het benauwd warm weer zeg vandaag. Pfff....
Tijd om te zwemmen, lekker terug naar ons hotel. Even bijgekomen in onze studio en toen in de zee en het zwembad geweest. Wat een golven waren er weer.
Vanavond hebben we in de buurt wat gegeten bij Manola's. Argentijns denken we, aan de vlaggen te zien. Argentiniƫ had net gevoetbald in de Copa Americana. Aha, dat verklaart al die mensen in voetbalkleren vandaag.
Pizza voor Finn, want dat gaat er altijd wel in. (hij krijgt veel fruit overdag voor de vitamientjes)
Jeffry een soort stoofpot met rundvlees en kip en Marloes een salade en mozzarella sticks.
En toen moesten we echt gaan opruimen en inpakken, dan kunnen we morgenochtend nog lekker zwemmen.
We vliegen morgen om 17.30, dus om 23.30 Nederlandse tijd.
en de andere foto's krijgen we er weer niet bij. Helaas

Dag 16 Miami beach en Ocean drive

Hmm.... niet zo'n heel fijn bed, maar toch heerlijk geslapen alledrie en laat opgestaan.
We dachten op het balkon te ontbijten, maar dat was vol in de zon. Na 5 minuten zaten we weer binnen. Dat wss niet te doen.
We hadden de lego weer neergezet voor Finn, dus die kon lekker spelen.
Na wat aangerommeld te hebben gingen we tegen 10 uur naar het zwembad.
Daar was geen badmeester maar security die precies zei wat er wel en niet mocht. Het was een lekker groot zwembad. Maar het strand en de zee riepen ons ook en daar kon je vanaf het zwembad zo heen lopen. Dan moest je alleen wel onder kokospalmen door. Met die kokosnoten boven je, loop je toch iets sneller door. Eng idee.
We hebben strandstoeltjes en een parasol bij het appartement, dus we konden prima zitten op het strand. Al lagen we vooral in de zee. Heerlijk warm, lekkere grote golven en zo'n mooie kleur blauw.
Finn vond een haaietand en schelpen en ook de golven vond hij geweldig.
Tegen 13.30 waren we weer binnen en deden we alledrie een middagslaapje. Het balkon was nu ook lekker in de schaduw en dan kun je dus perfect naar beneden kijken naar iedereen op het strand en in de zee. We hebben nog nooit zeezicht zoals dit gehad. Gaaf hoor!
Eind van de middag wilden we wel even naar Ocean Drive en South Beach. Daar moet je toch geweest zijn als je in Miami bent.
Op south beach werd op flink niveau gebeachvolleybald. Leuk om te kijken. Ook zijn de strandwachthuisjes in mooie kleuren geschilderd. 'Fotomomentje!'
En dan iedereen die voorbij komt op zo'n cruiser of longboard. Gaaf!
En Ocean drive...
Wat een happening zeg! De grootste, duurste, mooiste auto's rijden je voorbij in file.  Je herkent de straat van films en series, de art deco gebouwen.  En wat een bijzondere mensen; je kan hier gerust in je bikini op stap, hoe je er ook uit ziet. Hoe meer bloot, hoe meer je er bij hoort. De onmogelijke bikini's in de catalogus worden hier gewoon gedragen en als man moet je een baard hebben.
We hebben gegeten bij Johnny Rockets en niet bij een van de chique restaurants daar. Hamburgers, hotdogs en milkshakes zijn ook prima.
Daarna nog een rondje gelopen en toen waren we blij om de drukte weer uit te gaan. Alleen al dat iedereen met zijn muziek boven de ander uit wil komen. De barretjes, de auto's, de motoren, en de ghettoblasters van de  mensen die van het strand komen.
Bij ons appartement nog even in het donker naar de zee gelopen, op verzoek vsn Finn. Weer een avontuur, om in het donker voor de golven uit te rennen.
En tegen 20.45 lag hij lekker in bed en zitten wij lekker op ons balkonnetje.
Morgen onze laatste dag hier alweer.

Sorry het lukt verder nu niet met foto's.

zaterdag 4 juni 2016

Dag 15 'Going to Miami

We hebben alledrie heerlijk geslapen vannacht.
We konden ontbijt bij de receptie pakken en dan bij het zwembad opeten. Het was weer een prima ontbijtje. Onze verdwenen spullen lagen trouwens hier. De security had alles meegenomen. Fijn!
Daarna zijn we nog even een rondje gelopen. O.a. langs het southernmost point, waarbij je nog maar 90 mijl van Cuba af bent, dichterbij dan het vaste land van Amerika. Het was al weer goed warm zweetweer. We hadden gehoopt dat het 's ochtends vroeg nog wel mee zou vallen.
We hebben de spullen daarna gepakt en zijn tegen 10.30 vertrokken richting Miami.
Op Key West was in het nieuws dat er Dengue was uitgebroken. Er vlogen constant helikopters over met bestrijdingsmiddelen. Gelukkig gingen we wat dat betreft weer weg.
Onderweg hebben we wat souvenirwinkeltjes bekeken en geluncht bij IHOP. Finn heeft flink gegeten van zijn pannekoekjes.
Ook gingen we langs de Everglades voor de Anhinga trail. Meer dan sprinkhanen hebben we niet aan wildlife gezien. Misschien omdat ze er aan het bouwen zijn? We hadden er eigenlijk iets meer van verwacht.
We hadden ons goed ingesmeerd met de roller met deet. Finn noemt het lijm. ' Ga je mij lijmen?'
Toen door naar Miami. Meteen kwamen we in de spits en file terecht. 6 baans dezelfde kant op en nog stond het vast. Iets met een overstroomde weg, die afgesloten was, maar gelukkig redelijk snel weer open ging. Zou het geregend hebben?
Gaaf om de skyline van Miami te zien. Aan de lucht te zien, kon dat best.
In Miami Beach reed het redelijk door. We zijn via de supermarkt naar ons appartement gereden.
De auto werd met valet parking weggezet (is inclusief) en wij konden met alle zooi naar ons appartement. Wat een zooi verzamel je in de auto in twee weken zeg. En dan alle kleine boodschappentasjes nog. Een heel gesleep!
Ons appartement is op de 15e verdieping met zicht op de oceaan. WAUW!!! Het ziet er goed uit hier.
We waren er tegen 19.30 en zijn niet meer weggeweest. We hadden eten bij de supermarkt meegenomen.
Het is fijn dat we hier nu drie nachten blijven. Vooral voor Finn ging de week rondreizen wel snel. Veel doen, weinig tijd om echt te spelen en elke keer ergens anders heen. Hij wilde naar elk zwembad graag nog een keer, maar dat zat er niet in.
(key west)

donderdag 2 juni 2016

Dag 14 via Bahia Honda naar Key West

We hadden een wat onrustige nacht. Onweer, airco met veel lawaai en zonder airco veel te warm en de kleinste bedden van de hele vakantie. Dus rustig aan gedaan vanochtend. Lekker ontbeten op ons terrasje en tegen 10.15 uitgecheckt.
Via bruggen passeerden we de verschillende keys. Af en toe met knalblauw water naast ons. We reden over de 7miles bridge en maakten een stop in Bahia Honda SP.
Pfff....wat was het warm. Het was net een sauna waar we niet uit konden. Eerst hebben we geluncht bij het visitorcenter en daarna zijn we naar het strand gegaan. Je kon kiezen voor strand aan de atlantische kant of aan de baai. De Atlantische kant was mooier, maar met veel zeewier. We gingen dus voor de baai.
Heerlijk ondiep water met uitzicht op de oude brug. Jeffry heeft nog even gesnorkeld, maar daar was eigenlijk te veel stroming voor.
Finn raakte niet uitgevraagd over de oude brug. Er is een stuk tussen de brug uit. 'Waarom dan? Hoe komt dat dan? Bruggen kunnen toch niet kapot? Gaan ze hem niet maken dan?' Zolang als we daar waren, was Finn in de ban van de brug.
Tegen 15.00 hadden we genoeg van het strand en reden we door naar Key West.
Bij ons hotel werd er natuurlijk gezwommen in het zwembad.
's Avonds gingen we het stadje in. We liepen via Duvalstreet naar Mallory Square 'to celebrate the sunset' zoals ze dat hier noemen.
Onderweg hebben we op een terrasje bij een barretje lekker gegeten. Finn had pizza, Jeffry een steak en Marloes een Griekse salade.
Er was een leuke zanger aanwezig met gave muziek. Bed of roses werd gespeeld toen eij aan kwamen lopen. Perfect zo!
Jeffry kon ook eindelijk meerdere biertjes drinken, want hij hoefde niet meer te rijden.
Duvalstreet staat vol met barretjes, restaurantjes en souvenirwinkels. En dus ook met dronken en feestende mensen. Echt een party stadje dit.
Op Mallory square waren we net op tijd voor de zonsondergang. Op het plein waren allemaal straatartiesten. Leuk om even te kijken.
Finn heeft lekker gedanst met een Duits meisje. Hij heeft elke keer direct contact met andere kindjes, heel leuk.
Op de terugweg kochten we Key Lime Pie, want die moest natuurlijk nog geprobeerd worden. (Lekker hoor!)
Het was een best stuk lopen terug naar het hotel. Maar we hebben een leuke avond gehad.
Bij het hotel nog een kleine tegenvaller: We hadden nog een badlaken en shirt van Jeffry over de railing hangen, omdat binnen niks droogt, nou die hingen er niet meer. Van de handdoek niet zo erg, want die hadden wij van het huis in Orlando mee gepakt (er lagen daar heel veel handdoeken die mensen hadden achter gelaten). Maar van Jeffry's shirt is wel jammer.

Dag 13 snorkelen en Islamorada

Om 9.15 uur vertrokken we vanochtend na een ontbijtje in het hotel. Prima te doen weer met toast, ei, wafels, fruit en een hoop zoet zoals cakejes en donuts.
Allereerst gingen we naar John Pennekamp SP waar we gingen snorkelen bij het koraalrif. Dit ligt op Key Largo. Dus we gaan nu echt de Keys op.

We konden met een beetje opschieten nog met de boot van 10.30 mee. Gelukt!
3 formulieren moesten getekend worden en Finn mocht absoluut niet het water in en niet alleen op de boot zijn. Oke!
Na een half uur varen, waren we bij het rif. Het is er heel ondiep, dus je moest op veel plekken horizontaal blijven om geen koraal te raken. Het was heel erg mooi. Overal gekleurde vissen en koraal, perfect zicht en bijna geen golven. Baracuda's gezien, parrotfish en Dory van Nemo en een hele hoop waarvan we niet weten hoe ze heten.
Eerst gingen we om de beurt, maar de kapitein zei dat Finn best mee mocht in zijn zwemvest. Finn wilde wel. Die dreef zo ongeveer bij Jeffry op de rug mee. Met zijn eigen zwemvest, zwemvest van de boot en zwemband, want zonder zwemband durft hij nergens het water in. Leuk zo met zijn drieƫn. En de zee is gewoon 28 graden, hoe lekker is dat?

Tegen 12.30 waren we met de boot weer terug in het park. We hebben daar lekker in de schaduw geluncht aan het strand en gingen daarna weer op pad.
We wilden even langs de supermarkt, 2km rijden, maar Finn sliep al. Dus is Jeffry met Finn in de auto gebleven. Marloes kocht eten voor vanavond.
Daarna reden we door naar Islamorada en deden we nog een korte stop bij Robbie's Marina.
Hier hebben we bij de tarpons gekeken en bij alle vissers met hun vangst. Er waren ook hele leuke souvenirwinkeltjes, heel sfeervol.

Tegen 16.30 waren we op ons resort.
We hebben een leuk huisje/kamer. Met keuken en terras. Gaaf!
Meteen door naar het mooie zwembad. Zwemmen met de zee op de achtergrond.
Er kwam een behoorlijk dreigende lucht over, maar het bleef droog.
Marloes had in Amerikaanse porties gedacht met boodschappen doen. Veel te veel gekocht: soep, salade, gemengd fruit, verse sushi en Ben & Jerry's ijs. Maar het was wel lekker zo op ons eigen Terrasje. Finn was ook helemaal gelukkig met 'echte kippensoep'.
Daarna nog een klein rondje over het strand en resort gelopen en toen kon Finn al weer naar bed. En zaten Jeffry en Marloes lekker buiten met een drankje onder de palmbomen. Wauw!!!